Dienstverlening | Afspraak en voorbereiding


Het spreekuur is uitsluitend volgens afspraak.

Voor een consult wordt in de regel 10 minuten gepland. Komt u voor vragen die meer tijd nodig hebben, reserveer dan meer tijd. Dat is vrijwel nooit een probleem en voorkomt dat het spreekuur uitloopt of dat uw vragen onvoldoende aandacht krijgen.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw consult. U hoeft uw klacht niet uitgebreid aan haar toe te lichten. Een korte samenvatting van uw reden van komst helpt de assistente bij het plannen van het spreekuur. De huisarts kan zich eventueel op de klacht voorbereiden. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Om u voor te bereiden kunt u gebruik maken van de twee folders van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) hier rechts.

Zijn er spoedeisende zaken, dan gaan die voor op de geplande afspraken. Dit kan betekenen dat u moet wachten of dat de assistente u benadert voor een nieuwe afspraak.


Nieuws en mededelingen
Rode kruis opent hulplijn voor ouderen en zieken
Rode kruis opent hulplijn voor ouderen en zieken
Geplaatst: 30 maart 2020
Het Rode Kruis heeft een informatienummer geopend waar ouderen en zieken terechtkunnen met vragen rond het coronavirus. Daarvoor kan gebeld worden naar 070-4455888.

Lees meer
Ouderenfonds start 'Helpdesk Welkom Online'
Ouderenfonds start 'Helpdesk Welkom Online'
Geplaatst: 30 maart 2020
Vanwege het coronavirus start het Ouderenfonds samen met VodafoneZiggo en Samsung de gratis Helpdesk Welkom Online. Bel ons met uw online en digitale vragen, wij helpen u graag verder!

Lees meer
Nieuw nummer huisartsenpost (avond-nacht-weekend)
Nieuw nummer huisartsenpost (avond-nacht-weekend)
Geplaatst: 18 maart 2020
Vanaf 6 april 2020 verandert het telefoonnummer van de huisartsenpost. Het nummer wordt: 088 876 5151 (tegen lokaal tarief).

Lees meer